Szkoła Podstawowa
im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Trzepnicy

Trzydniowa wycieczka: Kraków – Zakopane - Wieliczka

Dnia 27 października, wczesnym rankiem, uczniowie klas IV - VIII Szkoły Podstawowej
im. A.F. Modrzewskiego w Trzepnicy wyruszyli na trzydniową wycieczkę podążając trasą
Kraków - Zakopane - Wieliczka. Na szlaku turystycznej przygody towarzyszyły uczniom
opiekunowie: p. Małgorzata Wilczyńska, p. Agnieszka Baran, p. Patrycja Smolarek
i p. Katarzyna Meszczyk. Przed uczestnikami była bardzo daleka droga, mimo to humory
wszystkim dopisywały i każdy był podekscytowany tym co go czeka. Słonecznej pogody
można nam pozazdrościć, zapowiadała się fantastycznie i jak się okazało, towarzyszyła nam
do końca!
Pierwszego dnia, w drodze do Zakopanego, zatrzymaliśmy się w Krakowie. Tam czekał na
nas przewodnik, który bardzo ciekawie opowiadał o dawnej stolicy Polski i jej zabytkach.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wawelu gdzie po spotkaniu ze Smokiem przy Smoczej Jamie
przeszliśmy do Katedry Wawelskiej. W katedrze zobaczyliśmy groby królów i członków
ich rodzin oraz sławnych ludzi. Mogliśmy ujrzeć również grobowiec prezydenta Lecha
Kaczyńskiego i jego małżonki Marii. Niemal wszyscy weszli na wieżę katedry, aby móc
podziwiać i dotknąć drugiego co do wielkości dzwonu w Polsce – Dzwonu Zygmunta.
Z wzgórza wawelskiego udaliśmy się na Rynek Główny. Wspólnie z przewodnikiem
spacerowaliśmy uroczymi uliczkami wczuwając się w wyjątkowy klimat tego miasta.
Następnie obejrzeliśmy Kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem, wyrzeźbionym przez Wita
Stwosza. Nasze zwiedzanie zakończyliśmy krótkim odpoczynkiem w pobliżu zabytkowych
Sukiennic w towarzystwie artystów, kwiaciarek, koni ciągnących białe powozy i straganów
z pamiątkami. Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek
do pięknego pensjonatu, w którym miło spędziliśmy wieczór.
Drugi dzień powitał nas wyjątkowym widokiem skąpanych w słońcu szczytów Tatr.
Korzystając ze słonecznej pogody wybraliśmy się na dłuższą wędrówkę. Maszerując Doliną
Kościeliską jedną z najpiękniejszych tatrzańskich dolin, podziwialiśmy piękne widoki, skalne
grzbiety i jaskinie. Krótkie odpoczynki nad  Potokiem Kościeliskim pozwoliły nam
na zgromadzenie energii do dalszej wędrówki oraz wsłuchiwanie się w odgłosy przyrody.
Po zejściu ze szlaku udaliśmy się na najbardziej znaną ulicę Zakopanego – Krupówki, gdzie
mogliśmy zakupić pamiątki dla najbliższych.
Ostatnim celem naszej podróży była Wieliczka. Razem z przewodnikiem udaliśmy się
na podbój Trasy Turystycznej, głównego szlaku Kopalni Soli „Wieliczka”. Odbyliśmy
magiczną podróż labiryntem podziemnych korytarzy, pokonaliśmy 800 schodów, aby znaleźć
się na głębokości 135 metrów pod ziemią. Tam poznaliśmy tradycje i historię wielickiej
kopalni. Podziwialiśmy wykute w soli piękne komory, a wśród nich tę najbardziej wyjątkową
– Kaplicę św. Kingi, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie
i unikalne solne rzeźby.
Po smacznym obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną, która minęła nam ze śpiewem,
w miłej i wesołej atmosferze. Zmęczeni i bardzo zadowoleni, pełni pozytywnych wrażeń
wracaliśmy do domu. Nasza wycieczka była bardzo udana. Wspólnie spędzone chwile
i przeżyte przygody doskonale zintegrowały naszą grupę co uwieczniliśmy na licznych